- Odsłony: 1915
Volvo i Polestar wprowadza na rynek najszybszy model w historii – 367 konne modele Polestar S60 i V60. Limitowana seria tych aut trafi do Polski w drugiej połowie roku.
W ubiegłym roku do Polski trafiła krótka seria modelu S60 Polestar o mocy 350 KM. Wszystkie auta sprzedały się na pniu. Volvo idzie za ciosem i prezentuje nową wzmocnioną wersję modeli Polestar. Zastosowano w nich dwulitrowy silnik z gamy Drive-E, który osiąga moc 367 KM i współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Jednostka powstała na bazie nowego silnika T6, który można znaleźć choćby w nowym modelu XC90. Wyposażono ją w większą turbosprężarkę i wydajniejszy kompresor, mocniejsze korbowody, inne wałki rozrządu, większy dolot powietrza i wydajniejszą pompę paliwową. Napęd na cztery koła realizowany jest przez układ dostarczony przez firmę Borg Warner. Polestar zredukował również masę samochodu. 24 kilogramy mniej na przedniej osi i 20 kilogramów mniej na tylnej w stosunku do poprzednika poprawiło zachowanie się auta w zakrętach. Po tych modyfikacjach model S60 Polestar rozpędza się od 0-100 km/h w 4,7 s. Wcześniej było to 4,9 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Polestar rozszerza swoją działalność.
Oba modele, w prostej linii wywodzą się z wyścigowego Volvo S60 Polestar TC1, samochodu wyścigowego zespołu Polestar Cyan Racing. Nowe drogowe modele korzystają z tej samej płyty podłogowej, bloku silnika i wielu innych elementów wersji wyścigowej.
Zarówno samochód wyścigowy jak i jego wersja drogowa wykorzystują czterocylindrowy silnik w technologii Drive-E o pojemności 2 litrów. Doładowana jednostka generuje 367 koni mechanicznych i 470 Nm momentu obrotowego.
Pomimo zwiększonych osiągów i wydajności, udało się zredukować zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. Średnie zużycia paliwa na poziomie 7,8 l/100 km i 179 CO2 g/km – te parametry przy takich osiągach to inżynieryjny majstersztyk.
Auto otrzymało także nowe 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, poprawione elektryczne wspomaganie kierownicy, a także nowy układ hamulcowy z dwuczęściowymi tarczami o średnicy 371mm.
Krótka seria tych aut trafi do Polski w drugiej połowie roku.
O Polestar
Polestar to marka należąca do Volvo Cars. Firma została założona w 1996 roku i jako zespół wyścigowy odnosiła sukcesy wielu czempionatach wykorzystując do tego różne modele samochodów Volvo. W 2009 roku Polestar rozszerzył swoją ofertę o różnego rodzaju części do aut seryjnych i w naturalny sposób zacieśnił współpracę z Volvo.
Pierwszy sportowy model oparty na Volvo S60 i V60 został zaprezentowany w 2014 roku. W 2015 roku Volvo stało się właścicielem marki Polestar i wprowadziło do oferty możliwość optymalizacji modeli. Oferta akcesoriów poprawiających osiągi modeli drogowych stale się rozszerza.
Dane Techniczne
Osiągi
Volvo S60 Polestar
0-100 km/h 4.7 sec
0-200 km/h 17.2 sec
0-60 mph 4.4 sec
0-120 mph 14.6 sec
Prędkość maks. 250 km/h*/155 mph*
Volvo V60 Polestar
0-100 km/h 4.8 sec
0-200 km/h 17.4 sec
0-60 mph 4.5 sec
0-120 mph 15.8 sec
Prędkość maks. 250 km/h*/155 mph*
* = Ograniczona elektronicznie
Silnik
4-cylindrowy, rzędowy, turbodoładowany z kompresorem
1969 cc
270 kW (367 hp DIN / 362 hp SAE) @ 6000 rpm
470 Nm (347 lb-ft) @ 3100-5100 rpm
Max 7000 rpm
Max boost 2.0 bar
Układ wydechowy Polestar o średnicy 3.0” wykonany ze stali nierdzewnej z aktywną klapą i dwiema końcówkami o średnicy 3,5”
Nowa Turbosprężarka
Nowe korbowody
Nowe wałki rozrządu
Wydajniejsza pompa paliwowa
Filtr powietrza o zwiększonym przepływie
Zwiększony dolot
Masa
1751 kg / 3860 lb (S60)
1796 kg / 3960 lb (V60)
Pojemność zbiornika paliwa
67,5 L
Zużycie paliwa (uśrednione)
7,8 l/100 km (S60)
8,1 l/100 km (V60)
Materiał Press
Pub. Krzysztof Krzyna
25.04.2016