- Odsłony: 2779
Ford Motor Company informuje, że otrzymał już ponad 2200 zamówień na nowego Mustanga na rynku europejskim. Gdybym mieszkał w bogatszej części Europy, stałbym w kolejce po to auto. Czym kusi nowy Mustang? Silnikiem V8 o pojemności 5.0 l o mocy 421 KM ( momente obrotowy 524 Nm), lub oszczędniejszym silnikiem EcoBoost o pojemności 2,3 litra, oferującym 317 KM ( 434 Nm momentu obrotowego).
Fastback z silnikiem 5,0 litra V8 z sześciobiegową przekładnią manualną osiąga 100 km/h w 4,8 sekundy.Z silnikiem 2,3 litra EcoBoost z nadwoziem Fastback i przekładnią manualną osiąga 100 km/h w czasie 5,8 sekundy.
Czym jeszcze kusi Mustang? Dźwiękiem silnika oraz prowadzeniem , które wg dyrekcji Forda będzie szokiem dla europejskich kierowców.
Ford Mustang posiada niezależne zawieszenie przednich i tylnych kół zapewniające sportowe prowadzenie i komfort jazdy.
Struktura nadwozia jest o 28% sztywniejsza, niż w Mustangu poprzedniej generacji. Na oś przednią przypada 54% masy samochodu z silnikiem V8 5,0 litra oraz 53% przy silniku EcoBoost 2,3 litra, co zapewnia przewidywalne i precyzyjne zachowanie pojazdu na drodze.
Z aluminium wykonano pokrywę silnika, przednie błotniki, zawieszenie, przekładnię i hamulce.
Nowy Ford Mustang dostępny z nadwoziami Fastback i Convertible, z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi i automatycznymi. Zaoferowano 10 kolorów , 19-calowe obręcze kół w wyposażeniu standardowym, automatycznie sterowane reflektory ksenonowe HID, dwustrefową klimatyzację, tylne lampy wykonane w technice LED. System audio z dziewięcioma głośnikami i głosowym sterowaniem SYNC 2 oraz 8-calowy kolorowy ekran dotykowy.
W polskich salonach za najtańszą odmianę tego kultowego auta trzeba zapłacić 159 tys zł. Przy takiej cenie jego konkurentem może być np. Toyota GT 86 lub Nissan 370z ale to przecież Mustang wyznacza trendy.
Silnik |
421 KM 5,0 l V8 |
317 KM 2,3 l EcoBoost |
421 KM 5,0 l V8 |
317 KM 2,3 l EcoBoost |
|
|||||
Przekładnia |
Man |
Auto |
Man |
Auto |
Man |
Auto |
Man |
Auto |
|
|
Zużycie paliwa* |
l/100km |
13,5 |
12,0 |
8,0 |
9,8 |
13,6 |
12,8 |
8,2 |
9,8 |
|
CO2* |
g/km |
299 |
281 |
179 |
225 |
306 |
289 |
184 |
225 |
|
Nowy Ford Mustang może być samochodem sportowym ,rodzinnym, nawet prestiżowym a także jeżdżącą legendą. Nie ma konkurenta w relacji moc/cena.. Jak nie kochać takiego auta?
Materiał Press
Opracował Rafał Jasiński
25.04.2016