- Odsłony: 1642
Volkswagen zapowiedział kurację odmładzającą użytkowego modelu Amarok. Nowy wilk z Wolfsburga (Amarok w języku Eskimosów oznacza wilka) oprócz kosmetycznych zmian w wyglądzie otrzyma również nowego, mocnego diesla.
Nowym silnikiem jest jednostka V6 TDI o pojemności 2967 cm3 oferująca 550 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1500 obr/min i moc maksymalną 165kW (224 KM). Dostępne będą również słabsze warianty tego silnika o mocach odpowiednio 120 kW (163 KM) i 150 kW (204 KM). Silnik spełnia nową normę emisji spalin Euro 6. Producent chwali się, że w cyklu mieszanym wg normy NEDC nowy Amarok z silnikiem o mocy 165 kW oraz z 8-stopniowym automatem będzie zużywał około 7,6 litra oleju napędowego na 100 km przy emisji zaledwie 199 g CO2/km.
Nowe są również 17-calowe tarcze hamulcowe przy kołach przedniej osi 224-konnego Amaroka oraz 16-calowe tarcze z tyłu. W seryjnym wyposażeniu znajduje się ponadto system automatycznego hamowania po kolizji. Zwiększono rozmiar kół, dzięki czemu auto wydaje się jeszcze bardziej potężne. W Amaroku Aventura zastosowano 20-calowe koła z lekkich stopów. Model ten wyposażono również w system Park Distance Control wspomagający parkowanie, z kamerą monitorującą obszar za samochodem. Poza tym Amarok Aventua wyposażony zostanie w biksenonowe reflektory, światła do jazdy dziennej z diodami LED i ledowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz progów.
Masywny przód nadwozia i zupełnie nowa tablica rozdzielcza nadają Amarokowi szczególnego charakteru. Auto wydaje się teraz bardziej eleganckie. Wygląd auta jest zgodny z nową stylistyką Volkswagena. Amarok ma nadwozie o długości 5,25 m i szerokości 2,23 m (włącznie z lusterkami) i spełnia wszelkie wymagania, jakie stawia się klasycznym pick-upom.
Nowe lakierowane w kolorze nadwozia sportowe wykończenia w przedziale ładunkowym modelu przygotowanego specjalnie na rozpoczęcie sprzedaży, który w Europie będzie nosił nazwę Amarok Aventura sprawiają, że podwójna kabina auta wydaje się dłuższa. Elementy te przykrywają niewielką część przedziału ładunkowego, który ma powierzchnię 2,52 m2. Na skrzyni ładunkowej Amaroka można zamontować różne typy orurowania oraz pokrywy, a także zamówić różnego rodzaju wykończenia powierzchni skrzyni oraz hardtopy.
W przedziale ładunkowym czterodrzwiowego Amaroka tradycyjnie mieści się standardowa europaleta. Zależnie od wersji wyposażenia samochód może przewieźć ładunek o masie jednej tony. W niektórych wersjach Amarok będzie mógł pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.
Początkowo w sprzedaży znajdzie się najmocniejszy silnik, klienci będą mogli przekonać się o zaletach sześciocylindrowej jednostki pod koniec września 2016 roku.
Materiał Press
Opracował Marcin Płachta
05.05.2016