- Odsłony: 2176
Koennigseg Regera został przedstawiony na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Genewie. Po pokazaniu światu swojego prototypowego modelu w 2015r. produent wprowadził ponad 3000 poprawek w swoim supersamochodzie. W ten sposób marzenia przerodziły się w rzeczywistość.
Konstruktorzy czerpiąc pełnymi garściami z poprzednich modeli udoskonalali koncept, który po przejściu odpowiednich testów uzyskał homologację oraz możliwość ogólnoświatowej sprzedaży.
Regera nie jest zwykłym supersamochodem. Na tle innych aut wyróżnia się nie tylko pod względem stylistyki, gdyż jest to najpotężniejsza zbudowana dotąd hybryda. Auto posiada jednostkę V8 biturbo o pojemności skokowej 5l wspomaganą przez 3 siniki elektryczne. Koennigseg opracował własny system Direct Drive, który zastępuje konwencjonalną skrzynię biegów. Umożliwia on zredukowanie masy, zwiększenie przyspieszenia oraz poprawienie komfortu jazdy. Pozwala to Regerze wykręcić nieprawdopodobne osiągi: 1500KM i 2000Nm. Producent jednak nie podaje dalszych informacji na temat Direct Drive. Jeśli chodzi o kwestię przyspieszenia to auto osiąga 0-100km/ w 2,8s, 0-200 w 6,6s i 0-300 w 10,9s. Natomiast 0-400km/h szacowane jest na ok. 20s, a przyspieszenie 150-250km/h zajmuje 3,9s. Takie osiągi przy masie własnej 1590kg stawiają Regere w czołówce najszybszych aut świata razem z konkurencyjnym Bugatti Chirionem.
3 motory wspomagające V8 zasilane są energią elektryczną. Koennigseg szukał odpowiedniego rozwiązania polegającego na osiągnięciu wysokiej mocy przy zaoszczedzeniu jak największej ilości prądu. Rezulatatem poszukiwań jest zaimplementowana 800V, 4,5kWh bateria, co sprawia, że Regera to pierwszy i jedyny samochód z taką baterią. Ta technologia potrafi wytworzyć 525kW.
Producent oferuje poza potężnymi osiągami bezprzewodowe ładowanie smartfona, czy kompatybilność z systemem Apple CarPlay oraz połączenie przez wi-fi. Ponadto auto posiada system zabezpieczający przed uderzeniem drzwiami w przeszkodę, dzieki zainstalowanym czujnikom. Regera posiada także ogrzewane i sterowane elektrycznie fotele z funkcją pamięci. W celu zapewnienia jeszcze większego komfortu auto posiada system AutoSkin, który pozwala z wnętrza lub kluczyka otworzyć drzwi oraz przednią jak i tylną pokrywę, za pomocą lekkiego układu hydraulicznego.
Podsumowując, Koennigseg Regera to supersamochód wyznaczający nowy kierunek technologiczny oraz stawiający jeszcze wyżej poprzeczkę dla supersamochodów. Nowy Bugatti Chirion nie będzie miał lekko. Świetne osiągi, innowacyjne rozwiązania i komfort pozwalają Regere postawić na najwyższej półce.
Materiały Koennigseg Press
Opracował Mateusz Szplet
05.03.2016