- Odsłony: 2992
Od 15 kwietnia można składać zamówienia na nową Giulię. Nowy model będzie dostępny w trzech poziomach wyposażenia (Giulia, Giulia Super i Giulia Quadrifoglio) z nowymi silnikami: 2.2 JTDM 150 KM i 180 KM z manualną 6 biegową lub automatyczną 8stopniową skrzynią biegów , 2.0 turbo Benzyna o mocy 200 KM z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów,, oraz 2.9 V6 Bi Turbo benzyna o mocy 510 KM z manualną 6-biegową skrzynią biegów.
Syntetyczny, ciekawy artykuł powinien zawierać nie więcej niż 500 - 600 słów.
Napisz coś w pięciuset słowach o nowym Alfa Romeo. Dla miłośnika marki może to być niewystarczająca liczba. Włoch taką ilością słów opisałby piękno klamki lub wentyla opony nowej Alfy.
Zacznijmy zatem.
Wybór napędu na tylną oś ,optymalny rozkład mas oraz najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w tym segmencie na rynku ma zapewnić dobrą zabawę. Alfa Romeo Giulia łączy w sobie niezwykłe osiągi silnika oraz szerokie zastosowanie ultralekkich materiałów w celu uzyskania najlepszej relacji masy do mocy (w wersji Quadrifoglio wynosi on mniej niż 3 KM/kg). Giulia oferuje unikalne rozwiązania techniczne, które czynią z niej wzorzec odniesienia w segmencie, do którego należy. Do bardziej wyrafinowanych rozwiązań należy zintegrowany system hamulcowy (Integrated Braking System IBS) znacznie redukujący drogę hamowania oraz aktywne zawieszenie, zapewniające wyjątkowy komfort.
W Genewie wystawiono różne konfiguracje modelu. Poziom wyposażenia Giulia Super zaprezentowano z silnikiem wysokoprężnym 2.2 JTDM o mocy 180 KM i silnikiem benzynowym 2.0 Turbo o mocy 200 KM natomiast wersję Quadrifoglio z najmocniejszą jednostką silnikową 2.9 V6 Bi Turbo o mocy aż 510 KM.
Wersja Giulia Super wyróżnia się wysoką jakością wnętrza: siedzenia foteli oraz deskę rozdzielczą pokryto luksusową skórą połączoną z dodatkami w naturalnym drewnie. Giulia Quadrifoglio, jest zaprezentowana w bardziej sportowej konfiguracji, którą podkreślają superlekkie felgi ze stopów lekkich o wymiarze 19” z zaciskami hamulców i poszerzonymi ceramiczno-węglowymi tarczami hamulcowymi. We wnętrzu: sportowe, kubełkowe fotele Sparco z obudową z włókien węglowych.
W całej gamie wprowadzono zaawansowane rozwiązania dla zagwarantowania maksymalnego bezpieczeństwa: zintegrowany system hamulcowy (IBS) skracający znacznie drogę hamowania, gwarantujący szybką reakcję pedału hamulca i wyeliminowanie drgań w przypadku zadziałania ABS.
Dodatkowo, we wszystkich wersjach, zastosowano system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning) połączony z systemem AEB jak również funkcję rozpoznawania pieszego, uruchamiający się przy hamowaniu w sposób aktywny, w przypadku gdy kierowca nie zareaguje w porę hamowaniem.
Równe rozłożenie masy na obie osie okazało się ważne dla zapewnienia charakterystycznej dla Alfa Romeo satysfakcji z jazdy. Została ona uzyskana dzięki umieszczeniu wszystkich najcięższych elementów w możliwie najbardziej centralnej pozycji. Oprócz rozkładu masy, równie istotne dla optymalnej jazdy jest zawieszenie. W Giulii zastosowanio niezależne dwuwahaczowe zawieszenie osi przedniej z pół-wirtualną osią napędową oraz 4,5-punktowe zawieszenie osi tylnej z regulacją kąta ustawienia kół w osi poziomej (patent Alfa Romeo). Cokolwiek miałoby to znaczyć uzyskano niezwykłe osiągi oraz świetne prowadzenie co nie powinno dziwić przy 1 374 kg masie pojazdu w przypadku wersji z silnikiem 2.2 JTDM o mocy 180 KM. Samochód może pochwalić się najlepszą w swojej kategorii sztywnością skrętną.
Najnowocześniejsze silniki
Silnik Turbo Benzyna 2.0
Nowy benzynowy silnik, dostępny w modelu Giulia ma cztery cylindry, wykonany w całości z aluminium. Poza elektro-hydraulicznym systemem sterowania zaworami MultiAir, do szczególnych cech tego silnika zalicza się system superdoładowania „2-w-1” oraz bezpośredni wtrysk z systemem wysokiego ciśnienia o wartości 200 bar, który przekłada się szybką reakcją na dodanie gazu oraz znacząco obniżone zużycie paliwa. Silnik rozwija moc 200 KM przy 5 000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 330 Nm.
Silnik wysokoprężny 2.2JTDM Turbo Diesel
Całkiem nowy i pierwszy silnik Diesel 2.2 w historii Alfa Romeo wykonany z aluminium, z czterocylindrowy i najnowszą generacją systemu wtrysku MultiJet II wyposażonym we wtrysk Injection Rate Shaping (IRS) o ciśnieniu roboczym 2 000 bar. Dostępne są dwie wersje, z silnikiem o mocy 180 KM przy 3 750 obr./min (maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1 750 obr./min)– oraz z silnikiem o mocy 150 KM przy 4 000 obr./min (380 Nm przy 1,500 obr./min). Dostępna jest alternatywnie 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów lub 6-stopniowa manualna skrzynia biegów.
Silnik Turbo benzyna 2.9 Bi 510 KM
Zastosowany wyłącznie w wersji Quadrifoglio, unikalny silnik pod względem technologii i osiągów, został opracowany by stać się nowym punktem odniesienia marki. Ta sześciocylindrowa benzynowa jednostka napędowa BiTurbo powstała dzięki współpracy z Ferrari, dostarcza 500 KM mocy oraz moment obrotowy ponad 600 Nm, zapewniając fantastyczne osiągi: maksymalną prędkość 307 km/h, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy.
Zintegrowany System Hamulcowy (IBS)
W nowej Alfie Romeo wprowadzono również po raz pierwszy Integrated Brake System (IBS), innowacyjny system elektro-mechaniczny łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców. W ten sposób, poza niezwykle ważną optymalizacją obciążeń oraz zredukowanymi drganiami pedału hamulca, zapewnia on natychmiastową reakcję hamulca i rekordowo krótką drogę hamowania tj. 32 metry w przypadku wersji Quadrifoglio.
Forward Collission Warning (FCW) z Autonomicznym Hamowaniem Awaryjnym (AEB) i czujnikiem wykrywania pieszych
System, będący standardem we wszystkich wersjach, automatycznie redukuje prędkość jazdy w celu uniknięcia potencjalnego zderzenia. Urządzenie to wykorzystuje czujnik radarowy oraz kamerę wmontowaną w przednią szybę aby wykryć czy samochód nie zbliża się na swym torze jazdy do innego pojazdu lub przeszkody (w tym pieszych). System najpierw wysyła kierowcy akustyczne ostrzeżenia o istnieniu przeszkody, a jeśli ten nie zareaguje natychmiast, hamuje autonomicznie aby uniknąć kolizji lub zmniejszyć jego następstwa. Ponadto autonomiczny, awaryjny system hamulcowy (Autonomous Emergency Brake), w który jest wyposażona Giulia, interpretuje informacje pochodzące równocześnie z radaru i kamery i jest w stanie uruchomić hamowanie również w sytuacji gdy pieszy wkracza na tor jazdy auta.
W Genewie została przedstawiona po raz pierwszy cała gama Giulii w różnych poziomach wyposażenia: Giulia, Super i Quadrifoglio.
Wyposażenie bazowe – wersja Giulia - obejmuje wyposażenie dosyć kompletne, gdzie wśród elementów znajdujących się w standardzie, można wymienić m.in.: nowe i efektywne systemy bezpieczeństwa takie jak system unikania kolizji czołowych (FCW) z autonomicznym awaryjnym systemem hamowania (AEB) i wykrywaniem pieszych, zintegrowany system hamowania (IBS), ostrzeganie przed niezamierzonym zjechaniem z własnego pasa ruchu (LDW) i tempomat z ogranicznikiem prędkości. Dodatkowo wersję Giulia uzupełniają elementy stylistyczno – funkcjonalne do których zaliczamy: felgi ze stopów lekkich o rozmiarze 16” , dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, system Alfa DNA oraz system audio Connect 6,5”.
Wersja „Super” oferuje wszystko to, co zawiera w sobie wersja „Giulia” i dodatkowo wzbogacona jest o: siedzenia pokryte skórą i tkaniną w różnych odcieniach, specjalne wykończenie wewnętrzne i felgi ze stopów lekkich o rozmiarze 17”.
Wersja topowa gamy to „Quadrifoglio” , która dodatkowo posiada w standardzie wszystkie te rozwiązania funkcjonalne i estetyczne, które podkreślają wyrafinowanie i sportowy styl: fotele sportowe obite skórą i tkaniną Alcantara, sportowa kierownica z czerwonym przyciskiem uruchamiania, elementy wykończeniowe z włókna węglowego we wnętrzu i spoilery aerodynamiczne na zewnątrz. Komfort i bezpieczeństwo zapewniają technologia asystent martwego pola lusterek (BSM) i kamera tylna, oprócz tego reflektory ksenonowe w technologii AFS. Spośród opcji dodatkowo płatnych, dostępnych na zamówienie, które pozwalają na dalsze wzbogacenie wyposażenia seryjnego, wyróżniają się Pakiet Lux i Pakiet Sport. Pakiet Lux wzbogaca wnętrze poprzez najwyższej jakości luksusową skórę, regulację elektryczną siedzeń, funkcję podgrzewania foteli, wykończenie wewnętrzne w naturalnym drewnie, chromowane profile pod bocznymi szybami oraz reflektory ksenonowe 35W z adaptacyjnym systemem oświetlania AFS. Pakiet Sport uzupełnia wyposażenie wersji Super o sportową kierownicę, elementy w wykończeniu aluminium w desce rozdzielczej, tunelu środkowym i paneli drzwi oraz reflektory ksenonowe. Zastanawiam się z kim w pierwszym rzędzie będzie konkurować Giulia? Może będzie to Mazda z modelem 6, a może stanie się nim Infiniti Q50 czy może Volvo S60? Te pytania pozostają na razie otwarte.
Alfa Romeo zawsze robiło piękne samochody i taka też jest Giulia .Życzę sukcesu.
Materiał FCA Press
Opracował Rafał Jasiński
14.03.2016