- Odsłony: 1795
Optima Sportswagon trafi do sprzedaży w Europie jesienią. Podobnie jak pozostałe modele, także Optima Sportswagon będzie objęta 7-letnią gwarancją producenta (lub przebieg 150 tys. km). Mieliśmy okazję przyjrzeć się nowej Kii w Poznaniu na Motor Show.
Nowa Optima kombi jest wyposażona w wiele innowacyjnych i zaawansowanych systemów asystujących i multimedialnych, które sprawiają, że podróż nią jest bezpieczna, komfortowa i przyjemna. Kombi jest przestronniejsze i funkcjonalniejsze od sedana , ale w przypadku takiego rodzaju nadwozia nie jest to sensacja.
Wymiary zewnętrzne kombi zachowało długość i szerokość odmiany sedan (długość wynosi 4855 mm, szerokość – 1860 mm) .
Deska rozdzielcza precyzyjnie wykonana i spasowana z materiałów wysokiej jakości ,miłe w dotyku tworzywa i dobra izolacja akustyczna powinny wpłynąć na komfort jazdy.
System multimedialny został przystosowany do współpracy z aplikacjami Android Auto™ i Apple CarPlay™.Dzięki nim kierowca może korzystać z nawigacji głosowej Google Maps czy prowadzić rozmowę telefoniczną lub zapoznać się z wiadomościami tekstowymi bez konieczności sięgania do telefonu.
W czasie jazdy nocą reflektory Optimy Sportswagon podążają za profilem drogi.
Bagażnik ma pojemność 552 l .Dzielone w proporcji 40:20:40 i składane oparcie tylnej kanapy należy do wyposażenia seryjnego.
Silniki
2,0 l / 163 KM CVVL (benzynowy)
Typ/rodzaj czterocylindrowy, rzędowy, wolnossący
Pojemność skokowa 2,0 l, 1999 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 81,0 x 97,0 mm
Stopień sprężania 10,3:1
Maksymalna moc 163 KM (120 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4800 obr/min
2,0 l / 245 KM T-GDI (benzynowy)
Typ/rodzaj czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 2,0 l, 1998 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 86,0 x 86,0 mm
Stopień sprężania 10:1
Maksymalna moc 245 KM (180 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 353 Nm w przedziale 1350-4000 obr/min
1,7 l / 141 KM CRDi (turbodiesel)
Typ/rodzaj DOHC, czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1,7 l, 1685 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 77,2 x 90,0 mm
Stopień sprężania 15,7:1
Maksymalna moc 141 KM (104 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm w przedziale 1750-2500 obr/min
Zawieszenie kół
Przednie Niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów
Tylne Niezależne, podwójne wahacze mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów
Wymiary (mm)
Zewnętrzne
Długość całkowita 4855
Szerokość całkowita* 1860
Wysokość całkowita 1470
Rozstaw osi 2805
Rozstaw kół z przodu 1614
Rozstaw kół z tyłu 1621
Prześwit 135
*bez lusterek bocznych
Wewnętrzne
Rząd 1 Rząd 2
Przestrzeń na głowę 1,020 970
Przestrzeń na nogi 1,155 905
Szerokość na wysokości ramion 1,475 1,432
Pojemności
Zbiornik paliwa 70 l
Bagażnik (VDA) 552 l
Masy (kg)
2.0 CVVL 1.7 CRDi 2.0 T-GDI
MT AT MT AT AT
Masa własna 1,475 1,495 1,545 1,560 TBC
Podsumowując , nowa Kia Optima Sportswagon jest samochodem mogącym powalczyć z europejską i japońską konkurencją i jak pokazały testy Optimy sedan potrafi wygrywać porównania z najsilniejszymi . W ostatnich latach to marki koreańskie odniosły największy skok w przyszłość. Sportage – wcześniej Cee’d odniosły sukces rynkowy w Europie. Teraz Optima Sportswagon zmierzy się z takimi sławami jak Volkswagen Passat, Skoda Superb czy Renault Talisman.
Optima nie ma jednak kompleksów. Jest to kawał dobrego samochodu.
Materiał Press
Rafał Jasiński
04.04.2016