środa, listopad 30, 2022

Niezależny Polski Portal Motoryzacyjno-Turystyczny

Na 86. Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie (3–13 marca 2016 r.) firma Opel zamierza zaprezentować przede wszystkim wiarę we własne możliwości, entuzjastyczne podejście do motoryzacji oraz wizję samochodu sportowego przyszłości.

Opel GT Concept, bezpośredni następca legendarnego modelu Experimental GT, będzie miał swoją światową premierę na stoisku Opla w Palexpo (hala nr 2, stoisko nr 2231). Niewykluczone, że jego futurystyczna i minimalistyczna stylistyka okaże się jedną z głównych atrakcji całych targów. Ponadto firma z Rüsselsheim przedstawi nową Mokkę X. Ten subkompaktowy samochód sportowo-użytkowy ma kontynuować sukcesy swojego poprzednika, oferując jeszcze atrakcyjniejszą stylistykę nadwozia i wnętrza oraz najnowocześniejsze systemy multimedialne i łączność z Internetem. Na stoisku Opla w Palexpo (hala nr 2, stoisko nr 2231) nie zabraknie też nowej Astry. Oprócz przydatnych w codziennej eksploatacji walorów użytkowych tej gwiazdy klasy kompaktowej Opel zaprezentuje także jej sportowe wcielenie, czyli debiutującą na międzynarodowym forum Astrę TCR.

 

2016 to ważny rok w 154-letniej historii Opla i jego drodze do największego przełomu w dziejach motoryzacji. Wyniki sprzedaży rosną, a firma angażuje się w futurystyczne projekty, takie jak wizjonerski i przystępny cenowo samochód sportowy — GT Concept, który niewątpliwie stanie się jedną z atrakcji genewskiego salonu motoryzacyjnego. GT Concept ma wszelkie atuty, by przyciągnąć uwagę entuzjastów motoryzacji w każdym wieku. Pełnokrwisty sportowy pojazd z silnikiem umieszczonym za przednią osią i napędem na tylne koła jest bezpośrednim następcą modeli Opel GT z lat 60. i 70. oraz Monzy Concept zaprezentowanej we Frankfurcie w 2013 roku. Jest on także nową interpretacją koncepcji stylistycznej firmy Opel. W awangardowej, a jednocześnie oszczędnej sylwetce samochodu zrezygnowano ze wszystkiego, co mogłoby zakłócać czystą formę. GT Concept nie ma zewnętrznych klamek, bocznych lusterek ani żadnych zbędnych ozdób. Dynamikę samochodu symbolizuje czerwona linia dzieląca nadwozie w poziomie i podkreślająca jego sportowe proporcje z wydłużoną maską silnika i bardzo krótkimi zwisami. Brak klapy bagażnika, intrygująca i nowatorska stylistyka drzwi, podwójny wydech z centralnie umieszczoną końcówką, wygląd kierownicy oraz oczywiście sama nazwa nawiązują do oryginalnego GT. Jednak GT Concept nie jest zwykłym naśladowcą swojego przodka. To wymyślona na nowo, innowacyjna, odważna i fascynująca koncepcja GT, bez śladu nostalgii czy akcentów retro.

 

Opel GT Concept — zaprojektowany nie jako nieosiągalny supersamochód, lecz popularny samochód sportowy — jest wyposażony w mocny, trzycylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1 litra, zamontowany centralnie za przednią osią. W sportowym samochodzie ten wyjątkowo oszczędny silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, oparty na jednostkach napędowych znanych z ADAMa, Corsy i nowej Astry, rozwija moc 107 kW/145 KM i maksymalny moment obrotowy 205 Nm (wartości zużycia paliwa dla Opla GT Concept nie są jeszcze dostępne). Moc wsparta turbodoładowaniem jest przenoszona na tylną oś z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego za pośrednictwem sekwencyjnej sześciostopniowej przekładni obsługiwanej manetkami przy kierownicy. Dwumiejscowy i ważący niecałe 1000 kilogramów GT Concept przyspiesza od 0 do 100 km/h w niespełna 8 sekund i rozpędza się do 215 km/h.

Materiały GM Media

Opracował Krzysztof Krzyna

01.03.2016

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

-->