BMW ogłosiło zjazd z taśmy jubileuszowego zelektryfikowanego egzemplarza
BMW Group ogłosiło zjazd z taśmy produkcyjnej w głównym zakładzie w Monachium trzymilionowego zelektryfikowanego pojazdu. To jubileuszowe BMW 330e Touring z napędem hybrydowym typu plug-in, przeznaczone na rynek brytyjski.

Kamień milowy? 3 miliony zelektryfikowanych BMW na drogach
Produkcja seryjna w pełni elektrycznych pojazdów w BMW Group rozpoczęła się w 2013 roku wraz z modelem BMW i3 w Lipsku, produkowanym przez prawie dziesięć lat równolegle z pierwszym hybrydowym samochodem z napędem plug-in i8. Od tego czasu marka zintegrowała produkcję samochodów elektrycznych we wszystkich swoich zakładach na całym świecie. Udział elektromobilności w wolumenie produkcji systematycznie rośnie, osiągając w 2024 roku ponad 25 procent, z czego około trzy czwarte to pojazdy w pełni elektryczne. Łącznie sprzedano już półtora miliona pojazdów BEV marek BMW, MINI i Rolls-Royce.
Od 2019 roku, wraz z produkcją MINI Cooper SE w Oksfordzie, grupa rozszerzyła ofertę BEV na drugą markę koncernu. W 2020 roku wprowadzono najnowszą generację napędów elektrycznych, a w Chinach rozpoczęto produkcję iX3. W 2021 roku produkcja iX i i4 rozpoczęła się w Dingolfing i Monachium. Już rok później wszystkie niemieckie zakłady BMW Group były przystosowane do produkcji pojazdów w pełni elektrycznych.
Elektryfikacja została wprowadzona we wszystkich zakładach koncernu w Chinach. Spartanburg w USA przygotowuje się do produkcji w pełni elektrycznych pojazdów od 2026 roku, a zakłady w San Luis Potosí w Meksyku planują rozszerzenie portfolio produkcji BEV dla Neue Klasse od 2027 roku. W obu tych lokalizacjach produkowane są już modele hybrydowe typu plug-in. Fabryka w Rosslyn w RPA produkuje pojazdy hybrydowe typu plug-in od 2024 roku. Również oddziały zajmujące się lokalną produkcją w Brazylii, Indiach i Tajlandii produkują samochody elektryczne.
Centrum produkcji napędów elektrycznych BMW w Niemczech
Produkcja komponentów do napędów elektrycznych pochodzi z Niemiec. Od wprowadzenia BMW i3 na rynek, moduły baterii, akumulatory wysokonapięciowe i silniki elektryczne produkowane są w Dingolfing. W ramach elektryfikacji sieci produkcyjnej powstało tam centrum produkcji napędów elektrycznych, które w 2022 roku stworzyło możliwości produkcji ponad 500 000 napędów elektrycznych rocznie. Dodatkowo, w innych lokalizacjach, takich jak Regensburg, Lipsk i Spartanburg, sukcesywnie tworzone są kolejne linie produkcyjne dla e-mobilności, a nowa generacja akumulatorów jest tam montowana. Wiedza i doświadczenie zdobyte od tego czasu zostaną wykorzystane w szóstej generacji napędu elektrycznego, która pod koniec roku będzie stosowana w NEUE KLASSE produkowanej w nowych zakładach w Debreczynie na Węgrzech.