Nowe BMW M2 CS. Jednak mogło być jeszcze szybsze
BMW zaprezentowało nowe M2 CS, które ma na nowo zdefiniować czystą radość z jazdy w segmencie kompaktowych samochodów sportowych o wysokich osiągach.

Zobacz też: BMW ogłosiło zjazd z taśmy jubileuszowego zelektryfikowanego egzemplarza
Nowe BMW M2 CS: mocniejsze i lżejsze
Wysokoobrotowy sześciocylindrowy silnik rzędowy z układem M TwinPower Turbo rozwija 530 KM, co oznacza wzrost o 50 KM w porównaniu do obecnego BMW M2. To stawia model w innnym świetle, umieszczając M2 CS na równi z M3 Competition i M4 Competition. Napęd jest przekazywany na tylne koła za pośrednictwem standardowej 8-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej M Steptronic z układem Drivelogic.
Moment obrotowy silnika wzrósł o 50 Nm do 650 Nm i jest dostępny w szerokim zakresie. Optymalizacja działania przyspieszenia i reakcji we wszystkich trybach jazdy zapewnia błyskawiczne reakcje na naciśnięcie pedału gazu.

Dzięki zwiększonej mocy i niższej masie, BMW M2 CS sprint od 0 do 100 km/h pokonuje w 3,8 sekundy, czyli dwie dziesiąte sekundy mniej niż w modelu podstawowym. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h jest lepsze o 1,2 s i wynosi 11,7 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 302 km/h. Dynamikę oddawania mocy podkreśla emocjonujące brzmienie układu wydechowego z elektrycznie sterowanymi klapami i czterema końcówkami wydechu w matowej czerni. Opcjonalnie dostępny jest lekki układ wydechowy M Performance z końcówkami z włókna węglowego i tytanu, wyróżniający się wyścigowym brzmieniem.
Producent zmniejszył masę CS o około 30 kg w porównaniu z modelem podstawowym, dzięki zastosowaniu tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) w wielu elementach zewnętrznych i wewnętrznych. Samochód wyposażony jest standardowo w kute obręcze kół M ze stopów lekkich, co czyni go najlżejszym BMW M2 obecnej generacji.
Moc to nie wszystko. Jak zoptymalizowano układ jezdny?
Zawieszenie i układ hamulcowy BMW M2 CS są precyzyjnie dostrojone do charakterystyki silnika i balansu masy tego modelu. Zawieszenie zostało obniżone o 8 mm i dostosowane poprzez dostrojenie sprężynowania, amortyzacji i systemów kontroli układu jezdnego, co znacząco poprawia dynamikę jazdy. Standardowe zawieszenie adaptacyjne, układ kierowniczy M Servotronic, mechanizm różnicowy M Sport i zintegrowany układ hamulcowy są starannie dostrojone do tego modelu. Standardowy układ hamulcowy z pływającymi tarczami i czerwonymi zaciskami hamulcowymi ma gwarantować precyzyjną i skuteczną pracę. Opcjonalnie oferowane są hamulce węglowo-ceramiczne M ze złotymi zaciskami.

Jak rozpoznać BMW M2 CS? Oto zmiany wizualne
Wygląd zewnętrzny BMW M2 CS charakteryzuje się licznymi elementami z CFRP. Standardowo w tym modelu specjalnym oferowane są nakładki lusterek zewnętrznych, dach i dyfuzor tylny CS, wykonane z efektownego karbonu. Sportowy wygląd dopełnia przedni splitter w matowym kolorze czarnym i ekskluzywna czarna osłona chłodnicy ze zoptymalizowanymi wlotami powietrza. Niezwykle charakterystycznym elementem jest lekka tylna klapa z karbonu ze zintegrowanym spojlerem typu ducktail. Znaczek modelu „M2 CS” z tyłu jest otoczony czerwonymi konturami. Dostępne są cztery kolory lakieru: Sapphire Black metallic, BMW Individual Velvet Blue metallic, M Brooklyn Grey metallic i M Portimao Blue metallic. Samochód wyposażony jest standardowo w adaptacyjne reflektory diodowe, w tym asystenta świateł drogowych BMW Selective Beam i światła M Shadow Line z ciemnymi wstawkami.
Standardowe wyposażenie obejmuje również ekskluzywne kute obręcze kół M ze stopów lekkich Double Spoke w matowym kolorze Gold Bronze. Mają one rozmiar 19 cali na przedniej osi i 20 cali na tylnej osi i są standardowo wyposażone w opony torowe.
Zobacz też: Takiej hybrydy jeszcze nie było
Co we wnętrzu? Wyścigowa atmosfera kokpitu
Wnętrze nowego modelu ma łączyć ekskluzywny wygląd ze sportowym charakterem szlachetnej alcantary i innowacyjną lekką konstrukcją. Panel sterowania jest wykonany z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Kierowca i pasażer zasiądą na lekkich, podgrzewanych, karbonowych fotelach kubełkowych z podświetlanym napisem „CS”. Fotele obite są skórą Merino, a zintegrowane zagłówki można zdemontować, umożliwiając montaż wielopunktowych pasów bezpieczeństwa.

Standardowa i opcjonalnie podgrzewana trójramienna kierownica z alcantary przenosi autentyczny wyścigowy klimat do kokpitu dzięki spłaszczonej u dołu obręczy, łopatkom zmiany biegów, czerwonemu znacznikowi środkowemu na godzinie 12 i dwóm przyciskom do aktywacji indywidualnych konfiguracji ustawień pojazdu. Listwy ozdobne na desce rozdzielczej i konsoli środkowej wykonane są z karbonu. Inne charakterystyczne detale to czerwony napis „CS” na centralnym panelu, pasy bezpieczeństwa i listwy progowe, które po raz pierwszy są czarne i mają napis „M2 CS” oraz czerwone akcenty.
Na pokładzie oczywiście pozostały multimedia i systemy wspomagania
Standardowe wyposażenie nowego BMW M2 CS obejmuje dwustrefową klimatyzację automatyczną, dostęp komfortowy, system nagłośnienia Harman Kardon Surround oraz BMW Live Cockpit Professional wraz z systemem nawigacji BMW Maps. Oprócz wyświetlacza BMW Head-Up obejmuje on również rozszerzony widok na wyświetlaczu kontrolnym. Standardowa integracja smartfonów umożliwia korzystanie z Apple CarPlay® i Android Auto™. W pełni cyfrowy zestaw ekranów obejmuje wyświetlacz wskaźników o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala, służące jako platforma dla systemu obsługi BMW iDrive opartego na systemie operacyjnym BMW 8.5. System ten umożliwia również cyfrową obsługę funkcji klimatyzacji, w tym temperatur, intensywności nawiewu i ogrzewania foteli, dotykowo lub za pomocą poleceń głosowych.
Nowoczesna koncepcja obsługi do indywidualizacji konfiguracji została przejęta z BMW M2, z centralnym przyciskiem Setup na panelu kontrolnym, zapewniającym bezpośredni dostęp do opcji ustawień silnika, adaptacyjnego zawieszenia M, układu kierowniczego M Servotronic, zintegrowanego układu hamulcowego M Compound oraz funkcji M Traction Control. Optymalnym towarzyszem podczas jazdy na torze jest M Drive Professional, oferujący tryb M TRACK i dziesięciostopniową kontrolę trakcji M Traction Control. M Drift Analyser rejestruje kąt i czas jazdy w kontrolowanym poślizgu, a M Laptimer wspiera w walce o najlepszy czas okrążenia.

W zakresie systemów zautomatyzowanej jazdy i parkowania standardowo dostępne są: ostrzeganie przed kolizją czołową, regulator prędkości z funkcją hamowania, wskazanie ograniczeń prędkości i zakazów wyprzedzania, ostrzeganie przed opuszczeniem pasa ruchu oraz Park Distance Control. W wyposażeniu dodatkowym dostępny jest aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz system asystujący kierowcy.
Nowe BMW M2 CS będzie produkowane wspólnie z BMW M2 Racing w zakładach w San Luis Potosí w Meksyku. Wprowadzenie na rynek rozpocznie się pod koniec lata 2025 roku, a cena w Polsce będzie wynosić 520 000 PLN. Najważniejszymi rynkami zbytu są USA, Niemcy i Chiny.