Nowe Renault 4: można już składać zamówienia. Znamy cenę modelu na polski rynek
Nowe Renault 4 E-Tech Electric jest już dostępne do zamówienia. Model może opuścić salon w trzech wersjach z dwoma różnymi możliwościami napędowymi. Przedstawiamy informacje w pigułce.

Nowe Renault 4: jaki akumulator i napęd?
Nowe Renault 4 będzie dostępne w dwóch wariantach napędowych. Producent oferuje dokładnie ten sam wybór, co dla nowego Renault 5 (w przypadku akumulatorów, pojemnościowo wypadają tak samo, jak wypadały w Renault Zoe):
- Urban Range:
- Cena od 129 900 zł.
- Zasięg do 300 km w cyklu WLTP.
- Silnik o mocy 90 kW (120 KM/225 Nm).
- Akumulator trakcyjny o pojemności 40 kWh.
- Comfort Range:
- Cena od 142 900 zł.
- Zasięg do 400 km w cyklu WLTP.
- Silnik o mocy 110 kW (150 KM/245 Nm).
- Akumulator trakcyjny o pojemności 52 kWh.
Obie wersje są wyposażone w dwukierunkową ładowarkę prądu przemiennego o mocy 11 kW, która umożliwia korzystanie z funkcji Power to Object (V2L), pozwalającej na podłączenie urządzeń zasilanych prądem o napięciu 220 V do akumulatora samochodu. Czas ładowania od 15% do 80% pojemności wynosi 3 godziny i 13 minut dla akumulatora 52 kWh oraz 2 godziny i 37 minut dla akumulatora 40 kWh. Wersja Comfort Range wspiera szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 100 kW, a Urban Range o mocy 80 kW, co pozwala na naładowanie akumulatora od 15% do 80% w 30 minut.



Nowe Renault 4: design
Renault 4 E-Tech Electric to kompaktowy samochód elektryczny, który czerpie inspirację z oryginalnego Renault 4. Ten sam styl retro zastosowano w „ożywieniu” nowego Renault 5. Posiada bagażnik o pojemności 420 litrów i najbardziej modułową konstrukcję w swojej kategorii. Pokrywa bagażnika sięga do zderzaka, zapewniając niski próg załadunku wynoszący 61 cm, co jest średnio o 10 cm niżej niż u konkurencji. Samochód jest również wyposażony w funkcję Extended Grip i może holować przyczepę o masie do 750 kg.
Model ma być wyposażony we wszystkie niezbędne technologie, w tym systemy ADAS dla bezpieczeństwa, system openR link oraz zintegrowane usługi Google. Dostępnych jest ponad 50 aplikacji i usług, a także „reno”, oficjalny awatar Renault oparty na ChatGPT.
Wersje wyposażenia i opcje
- Evolution:
- Multimedia: 10-calowy ekran dotykowy, bezprzewodowe duplikowanie ekranu smartfona, 7-calowy wyświetlacz kierowcy TFT.
- Komfort: Automatyczna klimatyzacja, automatyczne wycieraczki, konsola środkowa z podłokietnikiem, elektryczny hamulec postojowy bez funkcji auto-hold, Arkamys classic z 4 głośnikami, elektryczne szyby one touch z przodu i z tyłu.
- Design: 18-calowe stalowe felgi z kołpakami jogging, przednie i tylne światła full LED, błyszczące czarne zewnętrzne lusterka wsteczne.
- Systemy wspomagania prowadzenia: Czujniki parkowania z tyłu, kamera cofania, automatycznie włączane światła mijania, funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych, ostrzeżenie o nagłym opuszczeniu pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu, inteligentny regulator prędkości, autonomiczny system nagłego hamowania, system monitorowania ciśnienia w oponach, regulator/ogranicznik prędkości.
- Opcje: Pakiet winter (podgrzewane fotele i regulacja fotela pasażera w pionie), opony całoroczne, relingi dachowe, pakiety personalizacji, kabel do ładowania tryb 2.
- Techno (dodatkowo do Evolution):
- Multimedia: 10-calowy ekran dotykowy openR link z Google, „reno”, 10-calowy wyświetlacz kierowcy TFT z duplikowaniem nawigacji.
- Komfort: Oświetlenie ambientowe multi-sense, indukcyjna ładowarka do smartfona, elektryczny hamulec postojowy z funkcją auto-hold, elektrochromatyczne bezramkowe lusterko wsteczne, Arkamys auditorium z 6 głośnikami, 2 gniazda USB-C z tyłu.
- Design: 18-calowe felgi aluminiowe sixties, podświetlane obramowanie osłony chłodnicy i logo, relingi dachowe i antena w kształcie płetwy rekina lub dach płócienny „Plein Sud™”, kierownica pokryta skórą syntetyczną.
- Systemy wspomagania prowadzenia: Inteligentny aktywny regulator prędkości (i-ACC), jazda One Pedal z całkowitym zatrzymaniem regulowana łopatkami za kierownicą.
- Opcje: Pakiet advanced driving assist, pakiet Extended Grip, pakiet winter comfort, pakiet parking, system dźwiękowy premium Harman Kardon, elektrycznie i bezdotykowo sterowana klapa bagażnika, czarny dach i czarne malowanie przedłużone na maskę, przyciemniane tylne szyby, zewnętrzne elementy dekoracyjne do personalizacji, adapter V2L, kabel do ładowania w trybie 2.
- Iconic (dodatkowo do Techno):
- Komfort: Podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele przednie, elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego kierowcy.
- Design: 18-calowe felgi aluminiowe parisienne, czarny dach ze srebrną listwą, czarna maska z satynowym chromowanym wykończeniem, aluminiowy próg bagażnika, przyciemniane tylne szyby.
- Systemy wspomagania prowadzenia: Przednie i boczne czujniki parkowania, system Hands Free Parking (HFP).
- Opcje: Pakiet safety & advanced driving assist, pakiet Extended Grip, system dźwiękowy premium Harman Kardon, elektrycznie i bezdotykowo sterowana klapa bagażnika, czarne malowanie przedłużone na maskę, elementy dekoracyjne do personalizacji, adapter V2L, kabel do ładowania w trybie 2.
Do końca roku 2025 dostępne będą również wersje „Plein Sud” z elektrycznie otwieranym płóciennym dachem o wymiarach 92 cm × 80 cm.
Renault 4 E-Tech Electric będzie produkowane w fabryce Ampere w Maubeuge we Francji, w ramach współpracy z dostawcami zlokalizowanymi w promieniu 300 km wokół kompleksu ElectriCity, co pozwoli na uzyskanie certyfikatu „Origine France Garantie” (Wyprodukowano we Francji). Renault ma na celu wyznaczanie nowych standardów i wprowadzanie innowacyjnych usług w obszarze technologii, wykorzystania energii i mobilności, nie tylko w branży motoryzacyjnej.