Nowy siedmiomiejscowy SUV z Chin już w Polsce. TIGGO 8 będzie hybrydą Plug-In
Najnowsza generacja modelu TIGGO 8 PHEV, SUV-a z siedmioma miejscami i zasięgiem do 1100 kilometrów, wkracza na polski rynek. Model ma oferować technologię hybrydową i pełen zestaw systemów bezpieczeństwa.

Tiggo 8 w pigułce
Wnętrze TIGGO 8 PHEV oferuje konfigurację siedzeń 5+2, co zapewnia elastyczność od codziennego użytkowania w trybie pięciomiejscowym po w pełni załadowane podróże rodzinne. W trybie maksymalnego załadunku, przestrzeń bagażowa osiąga 1930 litrów. Drugi rząd siedzeń przesuwa się o 40 cm, co pozwala dostosować kabinę do pasażerów lub bagażu. Trzeci rząd siedzeń, często traktowany jako awaryjny, w tym modelu ma zapewniać pełnowymiarowe siedzenia z naturalną pozycją nóg i odpowiednią wysokością siedziska.



TIGGO 8 PHEV jest dostępny w kilku kolorach nadwozia: biały (Khaki White), czarny (Carbon Crystal Black), zielony (Aurora Green), szary (Bamboo Gray) oraz niebieski (Sea Blue). Komfort jazdy zapewniają przemyślane detale, takie jak 36 precyzyjnie rozmieszczonych schowków, dwustrefowa klimatyzacja z pamięcią temperatury i niezależnymi nawiewami dla drugiego rzędu siedzeń, 64-kolorowe oświetlenie ambientowe zsynchronizowane z trybami jazdy oraz inteligentna wentylacja z filtrem PM0.3. Przedni fotel pasażera oferuje funkcję masażu, elektryczny podnóżek regulowany do 82° i trzy poziomy intensywności. Kierowca ma do dyspozycji elektrycznie regulowany fotel z pamięcią i funkcją powitania, a pasażerowie drugiego rzędu korzystają z podgrzewanych siedzeń i regulowanych oparć.
TIGGO 8: zasięg hybrydowy

Najnowsza generacja TIGGO 8 PHEV została zbudowana na platformie T1X. Całkowity zasięg ma wynosić 1100 kilometrów, (z czego „na prądzie” TIGGO przejedzie 90 kilometrów). Samochód wyposażony jest w system CSH (Chery Super Hybrid) z dedykowanym układem hybrydowym i akumulatorem litowo-żelazowo-fosforanowym, który działa w temperaturach od -35°C do +60°C. Układ napędowy oferuje łączną moc maksymalną 279 KM (205 kW). Dzięki funkcji Vehicle-to-Load (V2L), samochód może zasilać urządzenia zewnętrzne z mocą 3,3 kW. Certyfikacja Euro NCAP dla tego modelu planowana jest na III kwartał 2025 roku.
Sprzedaż w Polsce rozpocznie się 30 czerwca 2025 roku, a oficjalna strona internetowa CHERY z pełnymi informacjami zostanie uruchomiona pod koniec czerwca.