Ładowanie

Takiej hybrydy jeszcze nie było. Toyota prezentuje przyszły hit?

Toyota wprowadza na rynek pierwszą pełną hybrydę w segmencie A. Samochód ten ma być najbardziej przystępnym zelektryfikowanym modelem w gamie Toyoty oraz najbardziej ekologicznym autem „bez wtyczki” na rynku.

Toyota Aygo X Hybrid

Toyota Aygo X w wariancie hybrydowym

Toyota Aygo X Hybrid zastępuje dotychczasowy wariant z silnikiem benzynowym 1.0 l sprawdzoną technologią hybrydową, znaną z modeli Yaris i Yaris Cross. Pomimo kompaktowych wymiarów, inżynierom udało się dostosować komponenty hybrydowe i zachować pojemność bagażnika. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu dwóch równolegle ułożonych stosów ogniw akumulatora wzdłuż tylnej części podłogi oraz umieszczeniu akumulatora pomocniczego pod podłogą bagażnika. Przedni zwis wydłużono o 76 mm, aby zmieścić większy napęd hybrydowy, jednak proporcje nadwozia zostały zachowane dzięki optymalizacji konstrukcji.

Nowy układ napędowy zapewnia moc 116 KM i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 10 sekund. Dzięki technologii hybrydowej, Aygo X osiąga najniższy w segmencie poziom emisji CO2, wynoszący zaledwie 86 g/km. Pozwala to na spełnienie wymagań stref niskiej emisji. Zwinność w miejskich warunkach jest zasługą platformy GA-B (Toyota Global New Architecture) oraz nisko umieszczonego akumulatora, który obniża środek ciężkości i poprawia sztywność nadwozia. Promień zawracania wynoszący jedynie 4,7 m ułatwia manewrowanie w ciasnych uliczkach.

Zobacz też: Renault 5 Turbo 3E. Elektryczne nie znaczy nudne

Nowa Toyota Aygo X Hybrid to nie tylko napęd. Odświeżono także wygląd

Toyota Aygo X Hybrid wyróżnia się odświeżonym designem zewnętrznym, z przeprojektowanym pasem przednim, maską, reflektorami i grillem, które podkreślają dynamiczny charakter miejskiego SUV-a. Kierunkowskazy boczne przeniesiono do obudowy lusterek, a czarne wykończenie nadkoli skrywa 17- lub 18-calowe felgi aluminiowe. Opcjonalne dwukolorowe malowanie nadwozia z kontrastującym czarnym dachem i progami wzmacnia efekt wizualny. Dostępne są nowe wersje kolorystyczne inspirowane koncepcją „mellow spice”, takie jak Cinnamon, Jasmine, Tarragon i Lavandula.

Wnętrze zostało przeprojektowane z myślą o nowoczesnym stylu życia, oferując cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 7 cali, panel sterowania klimatyzacją, elektroniczny hamulec postojowy oraz dwa porty USB-C w standardzie. Pomimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych, Aygo X oferuje przestronne wnętrze z wysoką, wygodną pozycją za kierownicą. Cztery osoby mogą podróżować komfortowo, a bagażnik o pojemności 231 litrów pomieści codzienne zakupy czy bagaże na weekendowy wyjazd. Wyższe wersje wyposażenia oferują bezprzewodową ładowarkę, cyfrowy kluczyk i elektrycznie składane lusterka.

Poprawiono także wyciszenie pojazdu dzięki lepszej izolacji maski, wygłuszeniu deski rozdzielczej i osłonom pod silnikiem. W wyższych wersjach wyposażenia zastosowano dodatkowe elementy wygłaszające, takie jak grubsze szyby i dodatkowe maty akustyczne.

Zobacz też: Chiński Leapmotor C10 przeszedł testy zderzeniowe Euro NCAP. Ocena: 5 gwiazdek

Wersja GR Sport: tak, taką też zakupicie

Po raz pierwszy Aygo X będzie dostępne w wersji GR SPORT, inspirowanej sportowymi osiągnięciami zespołu TOYOTA GAZOO Racing. Wariant ten wyróżnia się ekskluzywnym lakierem Mustard, połączonym z czarnym dachem oraz czarną maską. Atrapa chłodnicy nawiązuje wzorem do innych aut z linii GR SPORT, a samochód otrzymał także wyjątkowe felgi GR SPORT.

Toyota Aygo X Hybrid Gr sport

Wnętrze dopełniają akcenty w czerni i szarości oraz haftowane logo GR. Aygo X w wersji GR SPORT ma także układ jezdny o sportowej charakterystyce, ze zmodyfikowanymi elementami zawieszenia (sprężyny i amortyzatory) oraz bardziej precyzyjnym wspomaganiem kierownicy, co zapewnia większą przyjemność z prowadzenia, bez wpływu na komfort poruszania się w mieście.

Sprzedaż nowej Aygo X rozpocznie się na wybranych rynkach europejskich pod koniec 2025 roku.