- Odsłony: 1362
Dosłownie. Mając sześcioosobową rodzinę nie musisz już kupować vana. Audi wychodzi z propozycją luksusowej limuzyny dla sześciu osób.
Samochód dotychczas powstał w jednym egzemplarzu na zamówienie jednego z europejskich klientów marki. Mierzy 6,36 m, a rozstaw osi wynosi 4,22 m. (jest o 1,09 m większy niż wydłużona wersja Audi A8). Luksusowa podróż jest zapewniona dzięki sześciu osobnym fotelom. Wszyscy pasażerowie Audi A8 L extended siedzą w kierunku jazdy. Fotele drugiego i trzeciego rzędu są pojedyncze i wyposażone w elektryczną regulację. Dodatkowo, przy trzecim rzędzie siedzeń znajdziemy kontynuację konsoli środkowej, wyświetlacz Rear Seat Entertainment oraz lodówkę.
Prace nad pojazdem trwały niespełna rok. Tyle czasu zajęło ekspertom opracowanie, zaprojektowanie i zbudowanie szlachetnego, unikatowego pojazdu, który pod względem wszystkich kryteriów spełnia wysokie standardy charakteryzujące seryjne Audi A8. Niewątpliwym jednak wyzwaniem było zachowanie maksymalnego bezpieczeństwa, sztywności bardzo długiej karoserii oraz klasycznego zarysu sylwetki.
Audi A8 L extended wyposażono w lekką, prawie w całości aluminiową karoserię znaną już z seryjnego A8, osadzoną na Audi Space Frame. By zapewnić pełen harmonii przebieg linii dachu, przebudowano całą karoserię, począwszy od słupka A. W procesie produkcyjnym powiększonego modelu inżynierowie wydłużyli progi boczne i tunel środkowy, wykorzystując w tym celu wytłaczane, aluminiowe profile, wspomagające również obieg powietrza w tunelu środkowym. W dach wmontowano dodatkowe aluminiowe profile rurowe oraz usztywnienia poprzeczne. Dzięki tym zabiegom, sztywność skrętu jest taka sama jak w modelu A8 L.
Za napęd unikatowego Audi A8 odpowiedzialny jest silnik 3.0 TFSI o mocy 228 kW (310 KM), generujący moment obrotowy 440 Nm. Dzięki niemu, limuzyna od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,1 sekundy, a jej prędkość maksymalna, elektronicznie ograniczona, wynosi 250 km/h. Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic przekazuje siły napędowe na stały napęd na cztery koła quattro. 19-calowe, 15-ramienne felgi skrywają układ hamulcowy zapożyczony z Audi S8, doskonale wyhamowujący tę luksusową limuzynę o wadze 2418 kilogramów.
Ciekawostką jest fakt, że propozycja Audi zainteresowała również innych klientów, a producent otrzymuje kolejne zamówienia na ten unikatowy model.
Materiał Press
Opracował Marcin Płachta
18.04.2016