wtorek, maj 17, 2022

Niezależny Polski Portal Motoryzacyjno-Turystyczny

 

W dniach 25-27 maja 2016 w Madrycie odbyła się konferencja prasowa i prezentacja Nowego SsangYong XLV. Na premierę zaproszeni zostali dziennikarze ze wszystkich, najważniejszych europejskich mediów motoryzacyjnych.

Najważniejszym elementem prezentacji były jazdy testowe Nowym SsangYong XLV. Pozwoliły one szerokiemu gremium dziennikarskiemu zapoznać się osobiście z zaletami najnowszego produktu marki celującego w segment C klasy SUV.

Światowa nowość od SsangYonga model XLV wyróżnia się zostawaniem najnowszych zdobyczy technologii oraz ponadprzeciętnymi zaletami dotąd niedostępnymi na rynku SUV.

XLV, czyli eXciting Lifestyle Vehicle, należy do segmentu C kompaktowych SUV-ów. Oparty jest na tej samej konstrukcji co Tivoli i posiada ten sam rozstaw osi, czyli 2.600 mm. Odróżnia się wydłużonym o 238 mm nadwoziem za słupkiem C, dzięki czemu przestrzeń bagażowa została zwiększona do robiących wrażenie 720 litrów. Jednocześnie udało się zachować wyróżniające Tivoli elementy wzornicze, m.in. harmonijny projekt nadwozia, sportowy wygląd coupé i płynną linię dachu. Celem nowego projektu było stworzenie modelu wielofunkcyjnego i wielozadaniowego dla jak najszerszej rzeszy klientów, dlatego wszechstronność XLV zaspokoi potrzeby stawiane przez szerokie i różnorodne grupy użytkowników.

 

 

Szczególny nacisk podczas projektowania Nowego XLV położono na bezpieczeństwo pasażerów. Samochód wyposażono w siedem poduszek powietrznych (poduszki kierowcy i pasażera, boczne, kurtyny powietrzne oraz poduszka chroniąca kolana kierowcy), wielofunkcyjny elektroniczny program stabilności (ESP), jak również systemy aktywnej ochrony przed dachowaniem, asystenta hamowania, ruszania na podjeździe oraz awaryjne światła stopu (ESS), system monitorowania ciśnienia w oponach, czujnik zapięcia pasów dla wszystkich pięciu foteli i wiele innych.

Dla potrzeb dziennikarzy reprezentujących największe europejskie media motoryzacyjne przygotowano, aż 60 egzemplarzy modelu XLV we wszystkich możliwych wersjach i wariantach wyposażenia, tak aby każda wersja w każdym wariancie wyposażenia mogła zostać sprawdzona, przetestowana i oceniona.

 

 

Uwagę dziennikarzy w szczególności przykuły nowoczesne i ekonomiczne jednostki napędowe, doskonale wykończone i ergonomiczne wnętrze oraz ogromna przestrzeń bagażowa.

XLV wyposażony może być w jeden z dwóch 1,6-litrowych silników: spełniający normę Euro 6, 128-konny silnik benzynowy e-XGi160, który zapewnia optymalną wydajność jazdy lub 115-konny silnik Diesla e-XDi160 celujący w zapewnienie doskonałej wydajności przy zwiększonej oszczędności zużycia paliwa.

Silnik benzynowy e-XGi160, o zupełnie nowej konstrukcji (opracowany przez SsangYonga specjalnie dla modeli Tivoli i XLV), posiada moc maksymalną 128 KM przy 6.000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 160 Nm/4600 obr./min. Silnik ten oferuje doskonałą wydajność zarówno przy jeździe miejskiej, jak i autostradą oraz wyśmienitą charakterystykę NVH (redukcja hałasu, wibracji i uciążliwości).

Silnik diesla e-XDIi160 osiąga moc maksymalną 115 KM przy 3400 obr./min., a jego maks. moment obrotowy wynosi 300 Nm/1500-2500 obr./min. Silnik zapewnia płynną i dynamiczną jazdę. Piąta generacja turbosprężarek typu E-VGT maksymalizuje wydajność silnika szczególnie w zakresie niskich i średnich prędkości, dzięki czemu nowy XLV prowadzi się przyjemnie i dynamicznie.

 

 

Oba silniki, benzynowy i diesel, w zestawie z ręczną skrzynią zmiany biegów wyposażone zostały w technologię ISG (regulator biegu jałowego), znacząco redukującą emisję CO2. Wysokoprężny silnik osiąga emisję CO2 na poziomie zaledwie 117 g/km, zaś dla silnika benzynowego emisja wynosi 159 g/km. Obydwa silniki również charakteryzuje niskie zużycie paliwa. Niezależnie czy samochód będzie wyposażony w skrzynie automatyczną czy manualną XLV posiada szereg rozwiązań ograniczających spalanie.

Nie umknęło uwadze dziennikarzy doskonale zaprojektowane i wykończone na najwyższym poziomie wnętrze Nowego XLV. Projekt zrealizowano w sposób maksymalizujący ergonomię obsługi

przy zachowaniu nowoczesnej i atrakcyjnej linii używając do tego celu materiałów najwyższej jakości.

Przednie fotele wielokrotnie nagradzane za ergonomię charakteryzują się doskonałym komfortem i poczuciem stabilności nawet przy szybkim pokonywaniu ostrych zakrętów.

Oparcia tylnej kanapy odchylają się o 32,5 stopnia, a praktycznie płaska podłoga zapewnia nawet trzem dorosłym pasażerom komfort także podczas długich podróży. Fotele te oferują również zróżnicowane kombinacje składania w proporcji 60:40.

 

 

Największe wrażenie na testujących zrobiła niebagatelnych rozmiarów przestrzeń ładunkowa. Bagażnik Nowego XLV oprócz nieprzeciętnej pojemności 720 litrów (bez półki) charakteryzuje zwiększona ładowność.

Zaplanowana trasa jazd testowych wiodła przez malownicze okolice na północ od Madrytu. Słoneczna pogoda, górskie pejzaże i połyskujące w dolinach tafle jezior sprzyjały dobrej atmosferze i dziennikarze z chęcią zatrzymywali swoje XLV-y w uroczych zakątkach z zaciekawieniem oglądając i fotografując samochody.

Kulminacyjnym momentem jazd był pokaz pod zamkiem Manzanares el Real, gdzie biały egzemplarz XLV fotografowany był niczym najpopularniejszy celebryta.

 

 

Wrażenia z jazdy:

Do testów wybrałem egzemplarz XLV wyposażony w silnik wysokoprężny z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów. Jest duże prawdopodobieństwo, że tak właśnie wyposażone modele XLV mogą stać się najbardziej popularne. Rzeczą oczywistą jest, że potencjalny nabywca zwraca przede wszystkim uwagę na stosunek ceny do produktu jaki za nią otrzymuje. Przy wyborze napędu 4X4 koszt znacznie wzrasta, podobnie wygląda wybór automatycznej skrzyni biegów. Znając już Tivoli ciekawość zmusiła mnie aby jako pierwszy obejrzeć bagażnik samochodu. Rzeczywiście jego przestronność jest obiecująca. Regularne kształty i płaska podłoga po złożeniu oparcia tylnej kanapy gwarantują łatwość załadunku i ustawność powierzchni. Nie znalazłem pod ręką tylu walizek aby udało mi się zapełnić przestrzeń od klapy bagażnika do oparć przednich foteli.

 

 

Zacząłem od bagażnika, dość nietypowo ale sam XLV jest nietypowy i właśnie bagażnik jest przyczyną jego indywidualnego charakteru. Szczerze mówiąc mam kłopoty z klasyfikacją tego samochodu w odpowiednim segmencie. Producent przedstawia go jako SUV-a klasy C, ja raczej zaryzykował bym tezę, że jest to crossover kombi w segmencie B. A jeżeli tak to SsangYong stworzył nowy produkt, bo byłby to pierwszy crossover kombi dostępny na rynku. Zresztą nie jest to tylko moje zdanie. Podobne wnioski przewijały się podczas rozmów, stawiane przez dziennikarzy z Niemiec, Szwajcarii czy Węgier. Myślę, że czas sam zweryfikuje miejsce XLV-a w konkretnym przedziale.

 

 

Silniki umieszczone pod maską były mi już znane z modelu Tivoli. Zdążyłem się dotychczas już przekonać o ich wysokiej kulturze pracy i o ich możliwościach. Podobnie wnętrze XLV – wykonane i wykończone na wysokim poziomie jest bliźniacze dla Tivoli. Zaletą jego jest przestronność, dobra ergonomia foteli i ciekawy designe.

Najciekawszym przeżyciem jak zawsze była jazda. Z zaskoczeniem odkryłem, że XLV pomimo iż jest dłuższy od Tivoli o 24 cm nadal doskonale trzyma się drogi. Poprzez dodanie tych centymetrów i tym samym kilkudziesięciu kilogramów jego środek ciężkości przesunął się do tyłu. Sprawiło to wrażenie lepszej proporcji rozkładu masy na przednią i tylną oś. Komfortowe zawieszenie świetnie sprawiło się na polnych drogach na które postanowiłem uciec z zaplanowanej trasy przejazdu. Dobrze, że wybrałem egzemplarz z kołami 16 cali. Dzięki temu profil opony był wyższy a tym samym większy komfort jazdy. Silnik o mocy 115 Km nie dostawał zadyszki nawet podczas dość stromej wspinaczki. Jedynie musiałem często redukować biegi ale to standard podczas jazdy w terenie górzystym. Po przejechaniu blisko 200 km po Madrycie i okolicznych wzgórzach spalanie wykazane przez komputer wyniosło 5.7 litra/100 km. W takim terenie to naprawdę bardzo przyzwoity wynik. Brawa dla SsangYonga, dobrze odrobił lekcję.

Krzysztof Krzyna

27.05.2016

 

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

-->

CookiesAccept

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są pliki Cookie

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

 

  1. W związku z udostępnianiem zawartości serwisu internetowego swiatnakolach.pl stosuje się  tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. W niniejszym dokumencie, informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszych serwisów internetowych. Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego swiatnakolach.pl. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  3. dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
  4. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
  5. utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
  6. dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  7. W ramach serwisu internetowego swiatnakolach.pl możemy stosować następujące rodzaje plików cookies:
  8. "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,
  9. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu,
  10. pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,
  11. "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,
  12. "reklamowe" pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  13. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.
  14. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym swiatnakolach.pl z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.
  15. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego swiatnakolach.pl, a następnie wykorzystywane przez współpracujących z serwisem reklamodawców, firmy badawcze oraz dostawców aplikacji multimedialnych.

 

  1. Zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych serwis eurowypoczynek.pl wykorzystuje dane zarejestrowanych użytkowników tylko i wyłącznie na swoje potrzeby. Nie udostępniamy ani nie sprzedajemy danych osobom trzecim.

 

Jak wyłączyć pliki cookie w przeglądarce ?

Przeglądarka Opera

Przeglądarka Firefox

Przeglądarka Chrome

Przeglądarka Internet Explorer

Przeglądarka Safari